Folytatom néhány napja elindított gondolat menetemet, hogy egy alapos szakembernél, milyen folyamatot kell felismerni.
Ha az előző részt nem olvasta volna, akkor kezdje itt!
Pénzügyi terv készítése
A rendelkezésre álló adatok alapján mind két szakember kidolgozza és bemutatja a szóba jövő megoldásokat (azok előnyeinek, hátrányainak bemutatásával), amivel a megbízó elérheti céljait. Ezt a tervet át is beszélik az érintettekkel. Majd az ügyfél választ, döntéseket hoz.
A legnagyobb különbség itt is, hogy a Regisztrált Tervező a tervét írásban is rögzíti.
Megvalósítás
A pénzügyi tanácsadó, az ő szakterületéhez tartozó szerződéseket megköti, és szakembereket ajánl, a hozzá nem tartozó területekhez, az írásbeliség itt is hiányzik.
Nincs leírva, hogy az „akcióterven” belül kinek, mikor, mi a feladata. Nincsenek határidők rögzítve.
A Pénzügyi Tervező esetében, meg egyeznek a felelősségekben összhangban a kezdeti megállapodással. Megkötik a szolgáltatói szerződéseket, az ügyfél a terv megvalósításához megadja a szükséges meghatalmazásokat. Nem csak ajánlás, hanem együttműködés lesz a szükséges szakemberekkel.
Megvalósítás figyelemmel kísérése
A pénzügyi tanácsadók esetében nem fektetik le egyértelműen, hogy milyen gyakori és mélységű kapcsolattartásról van szó, és ez gyakran félreértésekhez vezet, mert a kapcsolattartásról más elképzelése van az ügyfélnek és a tanácsadónak.
Ezzel szemben a Regisztrált Pénzügyi Tervező, a karbantartást is írásba foglalják, a karbantartás rendszerességéről, határidőiről, felelősségi körökről.
Utolsó kommentek